The project

The ultra miniature home respirator.

Eove was a startup that we helped become a fast-growing SME.

EOVE EO150 MEDICAL DESIGN THINKING FOR STARTUP RENDER

EOVE EO150 MEDICAL DESIGN THINKING FOR STARTUP INDUSTRIALIZATION

EOVE EO150 MEDICAL DESIGN THINKING FOR STARTUP FABLAB

Logo EOVE

One year. That's what we needed to create EO-150, a pure concentrate of technicality and design. The world's smallest, lightest high-performance pulmonary respirator is for home-based patients with severe respiratory illness. The electronic, computer, and system design was done internally at Eove. The design and pre-industrialization, meanwhile, come from close collaboration with the company Blanc Tailleur Design R&D. The result is remarkable: the resolutely avant-garde product design breaks the unspoken rules generally practiced in the medical equipment industry and fits perfectly in the homes of patients. The design of the respirator in such a short time alone is a real display of skill. The experience of Blanc Tailleur Design R&D with injection technologies, combined with their knowledge of medical standards, has enabled rapid movement from design to industrialization. The result was immediate: in 18 months, more than 1,000 EO-150 have been sold. 2,000 are expected for this year. Challenge overcome!

La conception électronique, informatique et système a été réalisée en interne chez Eove. Le design et la pré-industrialisation, quant à eux, sont issus d’une collaboration étroite avec la société blanc tailleur design R&D. Le résultat est remarquable : le design du produit, résolument avant-gardiste, casse les codes généralement pratiqués dans le médical et s’intègre parfaitement dans le domicile des patients.

La conception du respirateur, en un temps si limité, représente à elle seule une véritable performance. L’expérience de blanc tailleur design R&D sur les technologies d’injection combinée à la connaissance de la norme médicale a permis de passer rapidement du design à l’industrialisation.

Le résultat est immédiat : en 18 mois, plus de 1000 EO-150 ont été vendus. 2000 sont attendus pour cette année. Challenge réussi !

Fabien C., CEO, Eove (Air Liquide)